Z okazji Świąt Bożego Narodzenia redakcja wesnoth.com.pl pragnie życzyć wszystkim użytkownikom dużo zdrowia (to dziś najważniejsze) oraz ciepła i spokoju. Obyśmy za rok spotkali się w znacznie lepszych okolicznościach.
Życzymy również sił w dążeniu do swoich celów, szczególnie jeśli chodzi o projekty z naszego forum oraz sukcesów w turniejach, zarówno tych lokalnych jak i międzynarodowych.
Wesołych Świąt!
~Administracja wesnoth.com.pl
To Lands Unknown - 10 urodziny!
Ten mijający już miesiąc był wyjątkowy, bowiem 10 lat temu 1 października 2010 roku miała miejsce premiera niezwykłej, eksperymentalnej kampanii „Ku Nieznanym Krainom” (ang. To Lands Unknown). TLU okazało się być dodatkiem jakiego nigdy wcześniej nie było, a to z uwagi na niesamowite efekty graficzne takie jak ręcznie malowane scenerie i elementy terenu. Jednak TLU to nie tylko efekty specjalne, ale także bogaty świat, całkiem intrygująca historia i nietypowe postacie. Dzięki tym wszystkim czynnikom Ku Nieznanym Krainom okazało się być dodatkiem, który przez ostatnią dekadę zainspirował wielu graczy jak i twórców.
Nie jestem w stanie wymienić wszystkich, którzy pomagali mi w tworzeniu tej kampanii na przestrzeni lat, ale proszę wiedzcie, że myślę o każdym z Was i bardzo Wam dziękuję!
By uczcić tą niezwykłą okazję, zebrałem kilka ciekawych materiałów o TLU, z których większość nie była jeszcze publikowana. Znajdziecie je w dalszej części newsa :)
A dla tych którzy są ciekawi przyszłości TLU, zapraszam na FORUM, gdzie postanowiłem się podzielić z Wami paroma moimi przemyśleniami ;)
Era Magii 3.3
Pojawiła się nowa wersja Ery Magii oznaczona numerkiem 3.3. Wśród zmian jest przerobiony balans jednostek oraz portrety dla Niszczycieli poziomu 1. Dodatek możecie jak zwykle pobrać z menu głównego gry poprzez kliknięcie na przycisk Dodatki i odszukanie pozycji o nazwie Era of Magic. Pamiętajcie, że Era Magii wymaga do działania drugiego dodatku o nazwie Era of Magic Resources!
Miłej zabawy, a jutro ukaże się dość istotny news odnośnie kampanii To Lands Unknown, więc bądźcie czujni ;)
Eastern Europe at War 2.2 - Polskie Tłumaczenie!
Po dobrych kilku latach od premiery nasz flagowy polski dodatek doczekał się pełnego tłumaczenia na nasz rodzimy język! A to wszystko dzięki pomocy użytkownika ForPeace, który przetłumaczył ponad 500 różnych wyrażeń, nazw jednostek i opisów umiejętności.
Ci którzy są z nami od dawna wiedzą, że EEaW oryginalnie było przygotowywane po polsku jednak światowa premiera wymusiła dostosowanie dodatku do szerokiego grona odbiorców poprzez użycie języka angielskiego. Dziś to jednak już nie ma znaczenia, ponieważ wersja 2.2 zawiera plik translacji umożliwiający tłumaczenie dodatku na wiele różnych języków. Tak więc zapraszamy wszyskich do spróbowania nowej wersji i doświadczania EEaW w języku w jakim było przygotowane. Będzie klimatycznie!
EEaW możecie pobrać z menu głównego gry poprzez kliknięcie na przycisk "Dodatki" i odszukanie EEaW na liście opublikowanych dodatków. Nowa wersja jest dostępna zarówno dla wersji BfW 1.14 jak i 1.15.
O wersjach rozwojowych 1.15 słów kilka
Ostatnio wydano nową wersję rozwojową gry - 1.15.5, a już w połowie października czeka nas kolejna, 1.15.6. Korzystając z tej okazji, opisuję, w jakim kierunku zmierza rozwój gry.
Największą zmianą jest niewątpliwie rework Ludów Pustyni, dawnego Kalifatu. Wojownicy z Wydm mają teraz nowe grafiki, dodano jednostkę Naga Dirkfang, a frakcja została od nowa zbalansowana (w dużej mierze dzięki naszemu użytkownikowi Hejnewarowi). Nowy kształt frakcji można zobaczyć tutaj.
Dodano również popularną kampanię multiplayer dla jednego, dwóch lub trzech graczy - World Conquest (Podbój Świata). Składa się ona z sześciu scenariuszy. W pierwszym walczymy z jednym przeciwnikiem, następnie z dwoma, trzema, itd. a w ostatnim z sześcioma przeciwnikami. Na mapach znajdujemy punkty z bonusami, w których kryją się premie dla jednostek, niezwykłe przedmioty, potężni bohaterowie skłonni dołączyć do armii lub wykwalifikowani nauczyciele dla naszych żołnierzy. Dzięki temu, że scenariusze są generowane losowo, każde kolejne przejście kampanii jest nowym wyzwaniem.
Dużych zmian doczekała się kampania Wolność. Zmodyfikowano fabułę, dzielni bandyci-rebelianci nie kończą już swego żywota pod gruzami twierdzy Halstead, a głównym narratorem jest piszący dziennik Baldras, sołtys Dallben. Co ciekawe, od tej pory mowa chłopów jest stylizowana na gwarę.
W pierwszych wersjach z gałęzi 1.15 dołączono nową kampanię Smoków - Wings of Victory, ale twórcy gry ją wycofali, by skupić się na dopracowaniu istniejących już kampanii. Być może ten temat jeszcze powróci.
Deweloperzy zamierzają również dodać do gry zapierające dech w piersiach grafiki mapy Krzyż Isar, autorstwa naszego admina i twórcy Ery Magii, inferno8. Można zobaczyć je tutaj.
Pozostałe planowane zmiany, m. in. dodanie paczki Undead Empire, są opisane tutaj.
Podzielcie się w komentarzach waszym zdaniem ;) Które zmiany wam się podobają, które nie? Jakich innych zmian oczekujecie w 1.16?